LucasAcademie: een plek waar leren, ontmoeten en creƫren samenkomt
Stafmodule Contract- & Leveranciersmanagement (CLM)
donderdag 07 november 2024
Voor (decentrale) contracten heeft de school zelf een medewerker met de rol van contractmanager. Meestal is dit de directeur, maar deze rol kan ook bij een andere collega belegd zijn. Als contractmanager is het jouw taak om al deze leveranciers en contracten goed te managen. Om je hierbij te helpen, geven wij je tips en tricks hoe je dit het beste aan kan pakken.
Om je hierbij te helpen, geven wij je tips en tricks hoe je dit het beste aan kan pakken.
Concreet betekent dit dat wij de betrokkenen kennis en handvaten geven om te komen tot een betere aansluiting tussen de behoefte van jouw school, hetgeen dat is gecontracteerd en hetgeen dat daadwerkelijk is geleverd, zoals weergegeven in figuur 1. De meerwaarde van CLM is om te komen tot een grotere ‘compliance zone’, oftewel een betere aansluiting van de behoefte op het contract en de levering.
Onderwerpen die aan bod komen:
- - Wat is de meerwaarde van CLM?
- - Wat is een contract life cycle?
- - Welke bouwstenen kan je gebruiken om je contracten en leveranciers te managen?
- - Kernactiviteiten van een contractmanager
Kennis verwerven
Oefenen
Bijeenkomst
Trainer: | Victoria Bachnoe, afdeling Facilitaire Zaken Stafbureau Lucas Onderwijs |
Tijd: | 10.00 uur - 12.00 uur |
Locatie: | Bureau Lucas Onderwijs, Saffierhorst 105 te Den Haag |
Doelgroep: | collega's die contracten managen (voor contractmanagement Schoonmaak wordt een aparte bijeenkomst gepland.) |
Kosten: | Aan deze bijeenkomst zijn geen kosten voor de deelnemers verbonden. |
Annuleren: | Annulering tot 1 week voor de bijeenkomst is kosteloos, hierna zal €25,- in rekening worden gebracht bij de school voor reeds gemaakte kosten. | |
Meld je aan